keskiviikko 24. joulukuuta 2014

heian jidai ga suki desu ga...

Asioita jotka ilahduttavat; se kun löytää uuden tarinan, jota ei ole lukenut.

Joo ei tainnut olla tarkka sitaatti Makura no Sooshia, mutta se on joka tapauksessa melkeinpä paras kuvaus tämän hetken fiiliksistä. Löysin Torikaebaya monogatarista peräti kaksi eri mangaversiota! Se on siis minua eniten kiehtova Heian-tarina, jota en ole lukenut, koska englanninnos on kuulemma todella huono. Torikaebaya siis kertoo transsukupuolisista sisaruksista, jos vedetään mutkat todella suoriksi : )

Olen nyt kahdessa kirjakaupassa kysynyt heian-mangaa. Erityisesti toisessa tilanne oli aika hieno:

minä: *hei, tossa mainostetaan heian-mangaa! menenpä sisälle kauppaan*
*ääh, en keksi kivaa repliikkiä, joten en uskalla puhua myyjille ja kysyä sitä, joten pyörin vain ympäriinsä*
*törmään kahteen heian-mangaan, joista toisen olen jo nähnyt*
*rohkaistun ja menen puhumaan myyjille*
"Onko teillä heian-kausiaiheista mangaa?" <- jotain tuollaista yritin
myyjä: "ääöö..." *ihmettelee tietokonetta sata vuotta"
myyjä: "ei taida olla kuin yksi..." *menee näyttämään* <- sentään eri mangan kuin mitä itse löysin
minä: *tutkailee* "okei, ostan tuon"

?? Camoon, niillä oli ovessa mainos yhdestä mangasta ja hyllyssä esittelyssä kaksi muuta, ja myyjä ei tajua yhtäkään noista??

(no ok, on mahdollista, että japanini oli niin surkeaa, että myyjä kuvitteli minun kysyvän jotain vaikeampaa)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti